Ingrijirea mainilor, Ingrijirea picioarelor, Sfaturi utile

Remedii naturale pentru unghiile fragile

Care sunt cele mai recomandate remedii naturale pentru unghiile fragile? De obicei, femeile care trec de vârsta de 40 de ani se confruntă cu probleme legate de fragilitate și rupere a unghiilor.

Unghiile fragile pot apărea în timpul modificărilor determinate de perimenopauză. Aceste modificări încep de obicei în jurul vârstei de 35 de ani și pot duce la unghii fragile și decolorate. Mai mult, în unele cazuri poate apărea despicarea unghiilor sau formarea crestelor. Desigur, sănătatea unghiilor poate fi afectată și de detergenții agresivi sau de interacțiunea cu anumite substanțele chimice.

Care sunt cauzele de apariției a unghiilor fragile?

O unghie fragilă va fi deseori predispusă la rupere. Această rupere se caracterizează printr-o fisură care se formează în unghie. Despicarea unghiilor poate fi în plan orizontal, peste vârful unghiei, sau în plan vertical, împărțind unghia în două.

Care sunt cauzele frecvente care duc la ruperea unghiilor?

Umiditatea excesivă

Umezeala poate face ca unghiile să devină slabe și fragile. Expunerea pe termen lung la un mediu umed poate face pielea din jurul unghiei să se înmoaie.

Unghia în sine devine fragilă, fiind mai predispusă spre rupere. Supraexpunerea la umezeală poate apărea în timpul spălării vaselor, spălării mâinilor sau aplicarea repetată a ojei.

Rosul unghiilor

Mulți oameni au obiceiul de a-și roade unghiile. Această manifestare poate fi de fapt rezultatul unei probleme de anxietate.

Rosul unghiilor poate provoca stres suplimentar la nivelul unghiilor și poate avea ca rezultat o ruperea și acestora.

Leziuni externe

O leziune externă poate fi una din cauzele probabile ale unghiilor despicate. O acțiune mecanică la vârful sau patul unghiei poate duce la creșterea unghiilor cu un aspect de creastă.

Infecțiile fungice

Infecțiile fungice sau bacteriene pot schimba textura unghiilor, ducând la slăbirea și ruperea acestora.

Psoriazisul

Psoriazisul poate afecta atât pielea cât și unghiile. Această patologie poate provoca îngroșarea despicarea unghiilor. Se estimează că până la 78% din persoanele cu psoriazis se confruntă cu probleme la nivelul unghiilor.

Alte patologii

Luați în considerare faptul că unghiile fragile pot fi un indicator pentru anumite patologii, cum ar fi:

  • afecțiunile autoimune
  • tulburările tiroidiene
  • artrita reumatoidă
  • psoriazisul
  • anemia
  • deficiențele de vitamine
  • oboseala cronică

Dacă suspectați că oricare din aceste probleme medicale pot sta la bază degradării unghiilor voastre, consultați medicul cât mai curând.

Cum întărim unghiile fragile în mod natural?

Vitamina B

Vitaminele B joacă un rol crucial în rezistența și starea unghiilor – în special vitamina B solubilă în apă, biotina.

Un studiu a constatat că o doză zilnică de 2,5 mg de biotină luată în medie timp de 5,5 luni a dus la o creștere semnificativă a grosimii unghiilor și la o reducere semnificativă a ruperii acestora. Este un remediu care are rezultate bune pentru unghii fragile.

Colagenul

Alături de biotină, colagenul este un alt supliment popular care se încadrează în categoria alimentelor funcționale. Colagenul oferă corpului tău elementele de bază de care are nevoie unghiile, părul și pielea pentru a fi puternice și sănătoase.

Pudra de colagen poate fi amestecată în băuturi, supe și feluri principale, deoarece nu modifică aroma sau texturii mâncării. Colagenul marin este cea mai bună alegere pentru păr, piele și unghii, în timp ce colagenul bovin este de obicei recomandat pentru repararea articulațiilor, oaselor și a mușchilor.

Hidratarea unghiilor

Așa cum am arătat și în alte articole, hidratarea unghiilor este un element esențial în menținerea sănătății acestora.

Masați unghiile cu ulei de Jojoba, pentru a le hidrata și oferi șansa să se refacă, hrăni și repara extern. De asemenea, puteți utiliza alte uleiuri vegetale nutritive, cum ar fi cele de migdale, măsline sau semințe de cânepă.

Acizi grași benefici

Includerea grăsimilor sănătoase în dietă  este la fel de importantă ca hidratarea unghiilor. Asigurați-vă că aveți o dietă bogată în acizi grași esențiali. Pentru a reuși să aduceți un aport consistent organismului, consumați nuci, semințe și pește gras.

Pentru anumite intervale de timp puteți apela și la suplimente care să vă aducă un aport de acizi grași benefici.

Concluzii

Pentru a avea unghii sănătoase, trebuie să acorzi o atenție sporită dietei, alimentelor pe care le consumi, suplimentelor alimentare cele mai indicate, procedurilor de îngrijire a unghiilor precum și de îngrijire a cuticulelor deteriorate. Sperăm că lista cu remedii naturale pentru unghiile fragile prezentată mai sus va veni în ajutorul vostru.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.